4/18/09 3:19 AM

¥ trAnsfOrmAsi ¥

Seperti yang aku janjikan sebelum ni 'next post' aku nak citer pasal TOMOK. 
Aku nak citer hari tu lagi tapi terganggu dek 'LAWAK KOQ' si adik Faizal Tahir tu.. 
Terus hilang focus aku nak citer pasal Dak TOMOK nih.

Bukan apa aku rasa perkataan TRANSFORMASI yang diGLAMORkan oleh AF ni lebih tepat rasanya dengan apa yg berlaku pada TOMOK sekarang. 
Lebih tepat lagi pada perjalanan KARIER SENI beliau dimana dapat kita lihat TOMOK hari ini, bukanlah TOMOK yg pernah kita kenal dulu. 
Drpd di Label dengan Suara SENGAU tahap CIPAN, KUGIRAN KG, & tah apa2 yg x sepatutnya Kpd sesuatu yg tidak pernah kita JANGKAkan.

Mungkin dia dah cuba wat COMEBACK bersama NEW BOYZ tapi 'people's around' tetap x bagi perhatian kat dia. 
Maybe sebab tu dia join OIAM3 untuk BUKTIkan yang dia adalah NEW Brand SHAH INDERAWAN.

Setahu aku dia dah bagitaw yg dia lebih suka dikenali sebagai INDERAWAN skrg dalam MENJENAMAkan kembali diri beliau di PERSADA SENI ni.. 
Tapi nampaknya nama TOMOK dah begitu sinonim so susah dah orang nak panggil dia INDERAWAN. 
Walaupun nama INDERAWAN tu lagi BEST dari TOMOK kan..:) ( REDAH jer LAAA tomok.. janji peminat suka)

Seriusly masa dulu aku memang x sukakan TOMOK dan suaranya tu... 
Lagipun zaman TOMOK tengah TOP dengan lagunya SEJARAH MUNGKIN BERULANG tu aku dah besar dah..:) 
Tapi sekarang aku mula tergoda ngn suara dan persembahan2nya dalam OIAM tu..:) setiap lagu yg dia bawak penuh dgn ENERGY, CHARECTER, DYNAMIC n soooooo FRESH.(kalah SYAFINAZ nih..:) 
Jarang nak dengar JURI comment pichting dia, intonasi dia dsbgnya..:) setiap minggu pun dberi credit malah 2 kali (klu x silap aku) dia dapat IMUNITI. 
Dia Buat aku tertunggu2 setiap minggu apa lagi yg akan dipersembahkan.. 
Kejutan2 yang natural..:) 
So exciting bila dengar lagu dia perform ingat dah nak abis.. tapi ada lagi.. more n more.. :) CooL kan..:) 

Apa pendapat korang kalau aku katakan inilah baru kita pangil TRANFORMASI.
 
OK jom kita tengok TRANSFORMERS pakwe aku TOMOK nih..:) (dan-dan jer.. :P tp dia muda lg la dr aku.. dont wori wat peminat2 TOMOK tu..:) aku x kacau line korang yg selalu berangan TOMOK jadi balak korang..:))


Ni Gambar Tomok Masa Mula2 Menceburkan Diri Dalam Bidang Seni. 
Masa Ni Dia Baru Berumur 14 Tahun.
Cute Tak? POYO Jer Kan Muka Tomok :)


Ni Pulak Gambar TOMOK Dah Akil Baligh..:)
Dah Macho dan Hensem, Suara pun Dah Pecah, X der lagi suara SengaU.
Dah Boleh Jadik Bapak Budak Dah Ni...:)



Yang Ni VID TOMOK Bersama New Boyz Dengan Lagu HITZ Mereka 'Sejarah Tak Mungkin Berulang'



Lihatlah Betapa Berbezanya TOMOK Hari ini..
Dia Berjaya Menghilangkan Kesengauan Beliau dan TRANSFORM into something more CooL, Stylo n Standard on his Own Brand. :)

13 Comments On "¥ trAnsfOrmAsi ¥"

paan Says:
April 18, 2009 at 6:22 AM

peminat setia nie.hahaha

D' Perfume Says:
April 18, 2009 at 8:45 AM

setuju 100%...

hahha :D

mmg kalah r transformasi AF tuhs.. :)

makin ske lak kat tomok..


go tomok!!

haha :D

April 18, 2009 at 10:16 AM

bila dh suka teruskan suka k, biarlah pa org lain nk kata kan ...salam singgah n salam kenel ...:)

April 18, 2009 at 1:18 PM

ouh,
sama ler...
sangat suka dia!
ngee~

Tuyunz Says:
April 18, 2009 at 2:29 PM

hehehe...dulu tak minat.tapi bile tengok performance die malam tadi trus jatuh kusi.takmo jjatuh cinta kali kedua.kang pakwe aku nak letak mane??heheh.by the way aku rase die boleh menang satu juta tu.so cepat2 declaire ngan die.kayo!

pauhputik Says:
April 18, 2009 at 4:32 PM

suara dia dulu ngan skunk memang dah lain... Tapi sengau2 dia dulu pon ramai member pauh minat. Pauh pon ada gak minat skit2 lg dia yang dulu.... :p

cahaya bulan Says:
April 18, 2009 at 4:34 PM

PaaN - Takderla peminat setia, sbb sya x penah bli album NEWBOYZ..:) Tapi suka dngn org yg b'bakat..:)

EkinO - Yey! Go Tomok Go.. Go mana ya EkinO..:)

EyA - Salam Kenal Cik Eya.. Betul tu.. bila kita da suka pedulikan apa org lain nk kata..he3..:)

Cik IaN - saya pun sangattttt sukakannn BAKAT beliau..:)

YunakirA - Yun ko ni da abis exam blom.. jatuh kusi ke meja ker.. exam wat tol2 ok..:) anyway aku jatuh pokok kt dia masa dia nyanyi lgu UMBRELLA tu..hi3.. best giler lah..:)

mesmerising1 Says:
April 18, 2009 at 10:37 PM

wah best2.. hehe
tahniah kat tomok..
tetibe..
hehe
bestlah die bawak lagu2 skang kat oiam..

LuVidA^^ Says:
April 18, 2009 at 11:01 PM

la.. x tau lak ade entry tomok kt cni.
saye la peminat setia beliau zaman sengau smpai skg.
ceh..
tbe2 ngaku lak.
ghee ;)
ape2 pon..selaku peminat beliau, saye mmg la nmpk sgt perbezaan itu.
(tp rmai jugak org tetap x minat die..jeles lagi ade..xtau la nape)
kwang2.

fadz Says:
April 19, 2009 at 10:41 PM

salam singgah jua:)

Milimilo Says:
April 20, 2009 at 6:49 PM

yeah..go go tomok..tomok mmg byk dah transform..mmg superb ah..mmg menjadi setiap kali dy olah lagu..n n rambut belah tgh pn dah transform..haha

cahaya bulan Says:
April 20, 2009 at 7:54 PM

MESMERISING - Sama la kita..:)

LUVIDA - Biasala tu.. human being.. apa2pun teruslah Sokong Artis Kita..:) Go Tomok..:)

FADZ- Thanks singgah.. :)

MILIMILO - Rambut belah tengah yang mahal tu..:) skang da style cam My Chemical Romance da..:)

MiSs. iEkA Says:
April 22, 2009 at 11:46 AM

sy setuju...
mmg peminat tomok dr dlu lg..
jd sekarang bertambah2 minat la..
coz dia dh mmpu buktikan
dia jugak akn ada peminat
dr golongan lelaki..
lelaki suka kutuk dia kn dlu..
anyway..
i love tomok so much..hehe