4/30/09 5:21 AM

¥ wEdnEsdAy Is A mOvIE dAy!!! ¥


Salam n Selamat Sejahtera Semua Manusia :)

Tadi After Gang Bas Sek Aku A.K.A Kekawan Aku Balik Kerja, Kitaorg Pergi IOI Spt Biasa Kalau Malas Nak ke Sunway, IOI lah Tempatnya Kitaorg P Tingok Wayang. Walaupun Kualitinya x sebaik Sunway ataupun Summit..Layannn jerlah...:P

Aku p tengok citer ni ngn 2org kawan baik aku.. serta Parents diaorg...sbb MaK diaorg Memang teringin sangat nak tengok cerita ni.. (Memandangkan bagusss punya promosi kat T.B, so kami semua tergodalah kiranya)

So after beli tiket smua..kitaorg pun masuk la theatre nak tngok citer ni.. baru jer around  20minits movie tu Jalan, Ada la satu minah kat tepi belah kanan 2,3 baris ke belakang (ktaorg duk sit tengah) angkat tepon. Sekali dia punya cakap cam lah duk kat umah dia. Siap beborak2 cam x der masalah langsung. 

Aku mmg pantang tol ngn SPESIS makhluk 'x reti basa' cam ni.. mula2 aku rilex lg, pastu cam biasalah bila dia makin syok beborak ngk kawan dia tu ngan volume kuat tahap cipan, kalah suara citer tngah tayang (nak2 pulak citer HANTU, korang taw jela kan..mmg banyak MoMent yg senyap) aku shuh2 la kt dia.. Dia boleh wat bodooo jer.. smpai bapak kitaorg pun da mula cuak.. tanya sapa budak tu? Naper cakap kuat sangat.. Ntah la Pak melati pun tak taw..:P

Nasib bapak kitaorg tu duk kat dalam tak kat hujung lane tngah tu.. klu x mau da dia g sound budak tu.. aku siap bebisik ngn member aku tu, nak jer aku g depan dia wat cam citer BANG BIL tu... 

dialog BANG BIL tu lebey kurang cam ni 
" cakap la bang, cakap lagi kuat, saya mmg datang sini dengar citer abg ni, saya x kisah ngn citer wayang nih, saya mmg bayar tiket nk taw citer pasal abg ngn org dlm tepon ni.. cakaplah..cakapla kuat lagi..."

GeraMMM nyalah kitaorg ngn budak pompuan tu.. pastu dia senyap... kitaorg pun sambung tngok citer Julia Ziegler berlakon yg x berapa nak Hangat tuuu.. Mula2 citer mmg la seram spai tengkok, tp tngah2 slow giler.. da la skrip JULIA tu lebey kurang jer, balik2 SAYANG, PLEASE, BAIZURA, tu jelah yg bnyaknya dia sebut.. PIERRE pun sama.. sayang2.. si julia tu x pulak.. x der lgsung bju yg tutup dada.. smua bju dia mmg tayang dada dia tu.. malam2 tdo pkai singlet ngn tube.. kalau pakai baju tdo pun aku leh timer..

pastu x lama kemudian.. tngah syok2 duk pikir apa kaitan si Baizura ngn Julia tu... sekali....bUNYIK pulak suara MINAh BanganG tu td.. lagi sekali dia borak ngn NENEK dia kt dalam panggung tu.. Kali ni aku betullll tebakar...yg peliknya.. mamat duk sebelah dia rilex jer.. tp depan belakang dia mmg x der org.. kira seat belah kanan tu ada 2,3 kerat je.. dan duk renggang2..sebelah dia mmg ada mmat tu je.. mgkin pakwe dia kut.. 
Aku benci betoll situation cam ni.. x leh nak concentrate duk dengar citer dia pasal mak tiri dia tuh..
(wat pengetahuan korang jarak kerusi aku ngn dia mmg x jauh)

Kalau aku tngok t.b kt umah kakak akupun, aku boley mengamuk klu anak buah aku bising2 ni kan pulak dlm wayang yg smemangya hp pun x sepatutnya bunyik.. ni dia boleh angkat dan beborak cam kt PANGGUNG MAK BAPAK dia punya.. adoiiiiyaiiii...

Aku PANAS Betolll.. x boley jadik ni.. aku pusing belakang aku SHUHHHH dia lagi sekali tp kuat sket.. pastu member aku tambah "KALAU NAK BORAK, P LA KAT LUAR.." 
Aku plak tambah "BANGANG!".

Tapi korang nak taw dia wat apa??

nak taw?

betol ni nak taw?

he3...jgn mara aaa, nt kena jual... 

Dia wat bodo jer.. keep on talking than after 3min camtu baru dia senyap... Sakit betoll hati aku..
Naperla SpesiS camni pun ada kat MUKA BUMI ni... X der sivik langsung...

Akhirnya Citer yg sepatutnya menakutkan tu.. da hilang da mood takut aku... kekawan aku masih lg takut2 gak la...

Yang boley aku puji citer tu.. yang masa PART LAST tu... bila JULIA kerasukan.. Baru jadik seket penghayatan dia, dengan makeup hantu tu lain seket la.. (cam watak dlm Lord Of The Ring pun ada, cam mamat yg suka sebut pekataan PRESCIOUS tu..:) lebey kurang aaa)

Yang len2 tu  mmg tah apa2... Idea tu ada, tp pengolahan dia x cantik. Skrip dia teruk. cam citer CHARMed pun ada... antu da canggih2 ending camtu jer.. ANTIKLIMAKS.. rasa cam - naper la  ending dia camtu, naper polis da taw tp x tangkap Mak Su si Baizura tu.. Than feeling yang mengatakan 
" naper citer ni cam ni" 

aku ingat bestla sbb promote bagai.. dalam paper pun bnyak puji.. mungkin standard filem hantu kita itu da di kira terbaik kut... bg aku banyak lg yg perlu diperbaiki...(cam juri pulak he3)...lebih2 lg klu kalau si PIERRE tu x gado ngn DAVID, mgkin citer tu lebih better.. Sbb masa citer tu SHOOTING bnyak sngt gangguan Emosi yg Si PIERRE tu hadapi... That's Why Itulah Hasilnya...Kalau Korang X Caya Leh P Wayang & Tengok Sendiri.. (Nasib baik Tiket hari ni RM 6 jer...hu3)


Pic dr MIE yg aku CILOK dengan kebenaran dia :P

14 Comments On "¥ wEdnEsdAy Is A mOvIE dAy!!! ¥"

D' Perfume Says:
April 30, 2009 at 8:51 AM

haha :D

sian kan kt bdak tu

tak de moral!..

:P

ayeen:) Says:
April 30, 2009 at 11:10 AM

wahahah..
biasala cite melayu.
time nak wat promosi segala mak nenek dia kasik.
bia org nmpk cm chntek je cite dia.
da tgk..
mak aiii..cite antu tetek zaman aku kecik2 lagi seram kot.
ntahla..
ssh nak ckp sal filem melayu.
xg tgk kang org mrh.xsupport ind sdr.nak support cane da filem pon cam bangang.bazir duet je tgk.
aku bpe kali terkene ngn cite melayu bodo nie.
*puaka tebing biru*org minyak*susuk*bohsia*cam2 lagi a.

ps:pnjgnye aku komen..wahaha=]

LaDy NaS Says:
April 30, 2009 at 1:03 PM

jangan tegur, ok?

mie Says:
April 30, 2009 at 1:26 PM

jangan tegur...
maksud nya..
xleh bertegur masa dlm panggung..
ending nya tg xbape best..
hahhaaa

pauhputik Says:
April 30, 2009 at 5:25 PM

aduh jap agi ank balik kg dah, x sempat nak gie tengok citew nie :((

budak tu klu duk sebelah pauh, memang dah mengamuk lama dah..... klu menjerit takut x pe, leh gie peluk :p

Eyna's Says:
April 30, 2009 at 7:28 PM

sy usahkan nak tengok cite ni..
nak pandang gambo ...
atau tgk iklan cite ni pun seriau...
penakut abis..heheh

Milimilo Says:
April 30, 2009 at 7:46 PM

xsuke tgok cite antu..sbb penakut..skrin kat wyg besar gabak lak tu..sound efek lg..yg xseram pn jd seram :D

Unknown Says:
April 30, 2009 at 11:37 PM

Citer ni dah mcm citer korea plak mekup pun lebih kurang jer nmpaknya..aku tak boleh bg komen lebih-lebih sbb belum tgk lg tggu cd cetak rompak jelah :P

cahaya bulan Says:
May 1, 2009 at 1:30 AM

EKINO - Sian kan kita ekino.. da la tpaksa masuk panggung kecik sbb dah lepas tayangn awl.. IOI panggung kecik mmg SANGAP.. Bila la diaowg nk upgrade...:(

AYEENCOMOT - betol3.. mmg camtu citer melayu.. pomot cam bagus giler.. time pomot tu tunjuk2 scene yg mnarik je.. tp bila tngok ksluruhan bngng nk mampos.. bila x g tngok ckp x support industri sdiri..tp bila gi tngok wat sakit hati jer n yg pentng wat habiskan money jer..:P

LADYNAS- tengok kt CD pun x pe Lady.. x yah bazir duit.. boleh la.. x best sngt...bagus jngn pdg blkng sket je.. sket je taw.. x bnyak beza pom..

MIE - tu la, spatutnya sayapun x tegur minah tu..sbb tu la dia jd cmtu.. wat suka hati nenek tiri dia je.. sbb da nama citer pun 'JANGAN TEGUR' hi3

PAUH - x rugi pom.. balik tngok cd cetak rompak pun x per..:) bab2 pelok mmg bg kat kaula pauh..suka sangat la tu..:P

EYNA'S - klu cmtu x yah tngok.. sbb mula2 dia mmg mnakutkan gak.. hantu x takut sngt..tp bunyi dia yg lebih2 tu..leh tahan seriau la..:)

MILIMILO- :D penakut penya adik akak sowang ni.. tapi dia bukan kuar pun dik dr skrin tu..hi3

ARIE - nanti ko tngok g taw aku ya..:) sbb ada satu scene tu mmg cam citer korea..hantu dia merangkak2, pastu cam hilang2 tu..he3

CAHAYA Says:
May 1, 2009 at 6:41 AM

Paper tak leh percaya sangat. Kene sogok tu. Filem gitu2 pun kata best. Filem best kata x best. Tak faham. :P

Izdyhar Says:
May 1, 2009 at 5:52 PM

gile annoying org cmtu .haihhh mmg spoilt mood habes.hahaha ehh ,kwn iz an..laki ar..penah ckp mcm bang bil ckp tu dlm wayang..sbb ade sorg minah ni sebuk nak borak2 dgn kwn die dlm wayang..die duk depan sit kteorg aw..skali member laki i ni slamba je ckp ayat yg bang bil ckp uhhh.sebijik duhhh .i da tak tahan gelak.hahaha..bengong tol die :p .sis ptot ckp cmtu terus je..die kompem HOT je..
ape2 pun citer jgn tegur mmg biase2 je..tkot part kne rasuk..and kt hospital tu.hahah xD. and yaaa lagi stu..sokong sgt dgn u psl julia pkai sexy2 tu..aaaa =.=" .menyampah gileee ,mcm la tade bju lagi elok~~ .

May 2, 2009 at 10:50 AM

he..23x awat xbuat gaya bang bil ek... klu aku rasenye mahu terbang pop corn kat muke die

IamYonna Says:
May 5, 2009 at 10:06 AM

jangan tegur..
yonna tgk last week. actually cite tu mcm cite sedih. naseb cite tu logik! tp ada gak 1 part langsung tak logik! ade ke tinggal mayat sorg2 kat hall? sgt bodoh scene itu! huh

overall maybe 3 stengah bintang per lima kot. tp serius yonna sgt2 seriau. balik lepas tgk tu, dok terbayang2 lagi muka hantu T__T

z.a.r.a Says:
May 12, 2009 at 5:47 AM

wakakakaaka..(sebelum ape2 aku nk gelak guling2)..gelak sbb aku kena gangguan yg hmpir sama mcm cik cahaya. Tp aku punye story lain, ade la 'malaun' x reti snyp time tgk wyg tu...duk kat blkg aku. Dlm hati duk menyumpah seranah je. Srius, mood dh spoilt extremely..hehe. Tp filem Jangan Tegur ni mmg awal2 dh tau x best. (tp knpe aku mengong sgt tgk jgak?). hmm~~