5/10/09 11:43 AM

¥ sElAmAt hArI IbU ¥








SELAMAT HARI IBU

Ibu kaulah SEGALANYA bagiku,
Keperitan semalam masih terasa,
Dan ketabahanmu membesarkan aku tak tertanding,

Ibu tanpamu SIAPALAH aku,
Kekuatanmu menjadi kekuatan ku jua,
Semangatmu menjadi inspirasi,
Walaupun tanpa seorang lelaki yang bergelar suami,
Kau tetap mengharunginya,
Tak pernah kau mengalah dan berputus Asa,
Dalam membesarkan anak-anakmu yang tercinta,

Ibu kaulah RATU hatiku,
Sepanjang membesarkan aku,
Pelbagai kesulitan yang telah kau hadapi,
Namun tidak sekalipun ku mendengar kau mengeluh,
Merungut, Meratap kecewa dengan nasibmu,
Segalanya kau lalui dengan penuh keredhaan,

Ibu engkaulah BULANku,
Menerangi kehidupan aku yang suram,
Kau berikan aku harapan dan impian,
Walaupun dalam serba kekurangan,
Kau mementing ilmu dan pelajaran,
Buat semua anak-anak mu,
Biarpun dirimu sendiri tidak pernah,
Menempuh alam persekolahan,
Buatmu kamilah segala-galanya,
Kamilah menjadi keutamaanmu,
Walaupun kemampuanmu sangat terbatas,
Biarpun dirimu sendiri terabai ditinggalkan,
Oleh seorang lelaki yang bergelar seorang Ayah,
Buat anak-anakmu yang terlalu memerlukan kehadirannya,
Namun kau terus melangkah dan terus melangkah,
Tanpa berpaling lagi,

Ibu engkaulah BINTANGku,
Bintang yang sentiasa berkerlipan didalam hatiku,
Kesetiaanmu tak mampu ditandingi oleh sesiapa,
Kasih sayang mu kepada anak-anakmu,
Tak pernah berkurang,
Umpama sungai yang sentiasa mengalir,
Ketabahanmu mengagumkan,
Walaupun di uji dengan pelbagai dugaan,
Kau tetap bangkit dan terus berjuang dalam hidupmu,
Keberanianmu membuka mata semua yang menghinamu,
Kesungguhanmu tak pernah padam,

Ibu engkaulah MATAHARIku,
yang sentiasa memancarkan cahayamu yang terang,
Kini anak-anakmu sudah dewasa,
Aku juga telah mempunyai kehidupan sendiri,
Namun tidak pernah sedetikpun aku melupakanmu,
Akan ku terus berusaha untuk menempa kejayaan,
Agar aku dapat membahagiakanmu,
Dan memenuhi setiap keinginan dan kemahuanmu,
Menjadikan impianmu sebuah kenyataan,
Akan ku teruskan ibu berjuang dan terus berjuang,
Sepertimu seorang SRIKANDI,
Pertiwi hidup kami,
Selamat hari ibu buat mu Ibu tercinta,
Ku doakan setiap kebahagiaan dilimpahkan buatmu,
Segala kurniaan diberikan kepadamu,
Ibu.......

p/s: aku tak pandai berpuisi apatah lagi bermadah pujangga...
ni first time aku tulis camni tuk ibuku...
ikhlas dari aku...
yang sentiasa menyayangi ibuku sepenuh hatiku...

11 Comments On "¥ sElAmAt hArI IbU ¥"

Saya Says:
May 10, 2009 at 11:58 AM

alamak..x wish lg mother's day kat mak..huhu..

-WaN- Says:
May 10, 2009 at 4:17 PM

slmt hari ibuu.. :)

D' Perfume Says:
May 11, 2009 at 9:05 AM

:)

pandai bermadah pujangga rupe nye..

:D

ohoh..

btw..seronok celebrate hari mak smlm

:)

zuhdi Says:
May 11, 2009 at 12:49 PM

fulamak ai, dah pandai berpuisi la..
untuk ibu pulak tu..
bagus, bagus..
salah satu cara yang menarik untuk mengucapkan selamat hari ibu..
tahniah!!

May 11, 2009 at 7:54 PM

first time bwat ni?


its really good...

lps ni ble bwat puisi utk ayah plak..=p

cahaya bulan Says:
May 12, 2009 at 12:45 AM

SAYA - da wish ke belom..? sure dah kan..:)

WAN - Selamat..:)

EKINO - Mana ada, itu terkeluar sdri dr hati yg tulus..:) rindu kt mak lagipun..

sambutan semalam mmg besh..:) thanks sharing ur mom wt me..:)

ZUHDI - x der la pandai.. tp yg penting ianya istimewa tuk ibu akak..:)

PINK - yup! 1st time..:) utk ayah...mmmm..

May 12, 2009 at 8:12 PM

akak, jujur...
mmg bezzzzzla...=)
hantarle mane2...
dpt gak duit...hehe

pauhputik Says:
May 12, 2009 at 9:05 PM

pauh pon belom wih agi.... dah lambat x pe la, tahun depan la plak wish... semoga mama panjang umur selalu :D

cahaya bulan Says:
May 13, 2009 at 12:20 AM

EZATY - hi3..boleh ker..:) cam x caya jer..:D

PAUH - ala wish sekali ngn farthers day jer nanti..:) but don ever forget ur mother..thats important thing..:D

StingRay Says:
May 14, 2009 at 12:17 PM

ha...cadang nak beli ferrari kat mak aku...

kirana Says:
May 15, 2009 at 2:43 AM

Selamat Hari Ibu kpd mu...